Programy

Powrót do listy

Lotnisko

Lotnisko
NOWY PROGRAM: Lotnisko 
190 tysięcy startów i lądowań. 18 milionów pasażerów rocznie. 46 przewoźników z całego świata. 42 operacje lotnicze co godzinę. 9 tysięcy pracowników w 30 różnych zawodach pracujących 24 godziny na dobę. Tak funkcjonuje największy port lotniczy w Polsce.

Warszawski port lotniczy jest największy w Polsce. To potężny organizm funkcjonujący na pełnych obrotach przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. To także skomplikowane, obostrzone surowymi przepisami procesy oraz praca setek profesjonalistów i pasjonatów, na barkach których spoczywa bezpieczeństwo milionów pasażerów. Już 12 kwietnia Discovery Channel rozpocznie emisję ośmioodcinkowej serii w całości poświęconej Lotnisku Chopina. Sprawdzimy, jak trudnym i odpowiedzialnym zadaniom muszą stawić czoła jego pracownicy. Telewizyjne kamery będą im towarzyszyć w wykonywaniu codziennych obowiązków, dotrą w niepokazywane dotąd miejsca i pokażą przebieg procesów, których na co dzień nie widzą pasażerowie.

Każdego dnia do Polski przylatują tysiące podróżnych. Niektórzy z nich próbują przekroczyć granicę nielegalnie. W programie „Lotnisko” zobaczymy jak najlepiej wyszkoleni Strażnicy Graniczni zapobiegają tego typu sytuacjom. To oni decydują o tym, kto wjedzie do naszego kraju. Poznamy m.in. Monikę, która mimo krótkiego stażu pracy ma na swoim koncie wykrytych kilka sfałszowanych dokumentów. W jaki sposób je weryfikuje? Co wzbudza jej podejrzenia? Co dzieje się z osobą, która nielegalnie chce przekroczyć granicę? Kulisy pracy funkcjonariuszy na tzw. pierwszej i drugiej linii zdradzi Jacek, Starszy Chorąży Sztabowy, kierownik zmiany.

Lotnisko - Jacek, starszy chorąży sztabowy Straży Granicznej Lotnisko - Jacek, starszy chorąży sztabowy Straży Granicznej
Foto: Lotnisko | materialy prasowe

Sprawdzimy również jak wygląda proces odśnieżania lotniska. Warszawska Służba Utrzymania Nawierzchni słynie ze swojej skuteczności na całym świecie. Jednym z zespołów dowodzi Tomasz. W czasie jego 33-letniej kariery Lotnisko Chopina nigdy nie zostało całkowicie zamknięte z powodu śniegu. Do jego obowiązków należy rozdzielanie zadań, sprawdzanie alertów pogodowych i decydowanie jakie maszyny i na jak długo powinny wyjechać na płytę, miejsca postojowe oraz płyty odlodzeniowe. Poznamy ludzi, którzy w ekspresowym tempie odśnieżają całą infrastrukturę lotniska, by samoloty mogły bezpiecznie startować i lądować.

Papierosy, duże sumy pieniędzy czy droga biżuteria to tylko niektóre z rzeczy, jakie przemytnicy próbują nielegalnie przewieźć przez granicę. Codziennie funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej stoją na straży, aby udaremnić przemyt. Do pomocy mają czworonożnych asystentów, którzy przechodzą specjalne i długotrwałe szkolenia, by za pomocą nosa wyczuć to, czego Służba Celno-Skarbowa nie może przeoczyć.

Lotnisko - Monika, kontroler ruchu granicznegoLotnisko - Monika, kontroler ruchu granicznego
Foto: Lotnisko | materiały prasowe

Wiele emocji towarzyszy również działaniom pracowników LS Cargo Terminal. Muszą radzić sobie z transportem żywych zwierząt, a także umiejętnie postępować z radioaktywnymi paczkami. Zajrzymy w miejsca, których nikt wcześniej nie pokazywał, żeby zdradzić w jaki sposób przewożone są najcenniejsze i najbardziej nietypowe przesyłki w kraju.

Przyjrzymy się także pracy koordynatorów ruchu lotniczego naziemnego - Follow Me, zwanych potocznie followkami lub marszałkami (z ang. marshaller), którzy zajmują się ruchem statków powietrznych po płycie lotniska. Jakie to uczucie prowadzić takie wielkie maszyny na ich miejsca postojowe? Jak długo szkolą się na samodzielne stanowisko? Jak komunikują się z pilotem? Na te pytania odpowie Piotr – pasjonat lotnictwa, który od zawsze marzył o pracy na lotnisku. Od 2,5 roku jest „oczami” pilota ubezpieczając samoloty w czasie kołowania.

Lotnisko - Piotr, koordynator ruchu lotniczego naziemnego, Follow MeLotnisko - Piotr, koordynator ruchu lotniczego naziemnego, Follow Me
Foto: Lotnisko | materiały prasowe

To jeszcze nie wszystko. Prześledzimy również trasę bagażu od momentu jego nadania po zapakowanie na pokład. Podejrzymy m.in. pracę koordynatorów lotów, agentów handlingowych, pracowników rampy czy mechaników odpowiadających za przeglądy samolotów. Lotnisko przed widzami Discovery Channel nie będzie już miało żadnych tajemnic!

Lotnisko

Lotnisko
1 z 8
Lotnisko
Lotnisko
2 z 8
Lotnisko
Piotr, Follow Me - Lotnisko
3 z 8
Piotr, Follow Me - Lotnisko
Jacek, starszy chorąży sztabowy - Lotnisko
4 z 8
Jacek, starszy chorąży sztabowy - Lotnisko
Sebastian, Lotnisko
5 z 8
Sebastian, Lotnisko
Rafał, celnik - Lotnisko
6 z 8
Rafał, celnik - Lotnisko
Piotr, celnik - Lotnisko
7 z 8
Piotr, celnik - Lotnisko
Tomasz - starszy mistrz zmiany w zespole utrzymania nawierzchni
8 z 8
Tomasz - starszy mistrz zmiany w zespole utrzymania nawierzchni
LotniskoPiotr, Follow Me - Lotnisko
+6

CO CZEKA NAS W FINAŁOWYM 8. ODCINKU?

Towarzyszymy z kamerą koordynatorom rejsów, ratownikom medycznym, a także będziemy w samym środku wydarzeń w trudnym logistycznie załadunku cargo. Zobaczymy też, jak przygotowywani do podróży są zwierzęcy pasażerowie, którzy wymagają szczególnej uwagi i troski!

Ratownicy medyczni Michał, Karol, Marysia i Adelajda jadą do pasażera, który zasłabł w samolocie. Wywiad i kontakt z pasażerem i jego rodziną okażą się trudne.

Za koordynację rejsu Emirates do Dubaju odpowiadać będą koordynator operacji Jurij (to będzie jego pierwsze zadanie na lotnisku!) oraz czuwający nad pracą młodego adepta Tomasz. Za dostarczenie bagażów będzie odpowiadał Piotr, pracownik obsługi płytowej. Sytuacja będzie napięta i logistycznie skomplikowana – tym lotem leci 40 osobowa grupa pasażerów, którzy wiozą rowery. Sporo stresu, jak na pierwszy koordynaowany lot!

W międzyczasie zajrzymy do agentki celnej Marty na terminalu cargo, która zajmuje się podróżującymi w luku bagażowym zwierzęcymi pasażerami.  Rafał i Piotr, kontrolerzy służby celno-skarbowej, będą mieli twardy orzech do zgryzienia – pasażera z Chin, który chce wwieźć nietypowy bagaż do Polski i porozumienie z nim jest bardzo utrudnione. Monika i Diana na I linii kontroli paszportowej mają wątpliwości wobec przedstawionych dokumentów. Czy słusznie?

Na koniec widzowie zajrzą za kulisy nadchodzącej serii „Lotniska”!


Towarzyszymy z kamerą koordynatorom rejsów, ratownikom medycznym, a także będziemy w samym środku wydarzeń w trudnym logistycznie załadunku cargo. Zobaczymy też, jak przygotowywani do podróży są zwierzęcy pasażerowie, którzy wymagają szczególnej uwagi i troski!

Ratownicy medyczni Michał, Karol, Marysia i Adelajda jadą do pasażera, który zasłabł w samolocie. Wywiad i kontakt z pasażerem i jego rodziną okażą się trudne.

Za koordynację rejsu Emirates do Dubaju odpowiadać będą koordynator operacji Jurij (to będzie jego pierwsze zadanie na lotnisku!) oraz czuwający nad pracą młodego adepta Tomasz. Za dostarczenie bagażów będzie odpowiadał Piotr, pracownik obsługi płytowej. Sytuacja będzie napięta i logistycznie skomplikowana – tym lotem leci 40 osobowa grupa pasażerów, którzy wiozą rowery. Sporo stresu, jak na pierwszy koordynaowany lot!

W międzyczasie zajrzymy do agentki celnej Marty na terminalu cargo, która zajmuje się podróżującymi w luku bagażowym zwierzęcymi pasażerami.  Rafał i Piotr, kontrolerzy służby celno-skarbowej, będą mieli twardy orzech do zgryzienia – pasażera z Chin, który chce wwieźć nietypowy bagaż do Polski i porozumienie z nim jest bardzo utrudnione. Monika i Diana na I linii kontroli paszportowej mają wątpliwości wobec przedstawionych dokumentów. Czy słusznie?

Na koniec widzowie zajrzą za kulisy nadchodzącej serii „Lotniska”!

Gorączka złota: rzeka skarbów
Następny artykuł:

Gorączka złota: rzeka skarbów

tvnpix